Friday, July 28, 2006

Mobieltjes worden digi-gids voor Lowlands-bezoekers

Bezwete, gekreukte en verregende papieren programmaboekjes kunnen tot de verleden tijd behoren voor bezoekers van het Lowlands-festival....
http://feeds.feedburner.com/~r/EmerceNieuws/~3/6286910/nieuws.jsp

Best Global Brands 2006: Philips stijgt, Heineken zakt weg

Goed en slecht nieuws over de Nederlandse merken in de BusinessWeek/Interbrand Top-100 van Best Global Brands. Eerst het slechte nieuws: Heineken is uit de hitlijst gedonderd. Het goede nieuws: Philips is opnieuw gestegen, Shell handhaaft zich en ING hoort nu ook bij de grote jongens. Voor de zesde keer heeft merkadviesbureau Interbrand samen met zakenblad BusinessWeek deze jaarlijkse ranglijst van de meest waardevolle internationale merken gepubliceerd. Coca-Cola is traditiegetrouw de aanvoerder van de ranglijst. Verder zijn er enkele interessante verschuivingen zichtbaar ten opzichte van vorig jaar...
http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/best-global-brands-2006-philips-stijgt-heineken-zakt-weg/

Wednesday, July 26, 2006

yh collab: redesign famous logos in web 2.0 format!

http://yh.yayhooray.com/web20logos.html

Summer snacks voor nieuwe inspiratie

Na een lange afwezigheid is 'Computerlove' weer terug online en ook nu
weer garant voor kwaliteit, goede inspiratie en design links:

http://www.cpluv.com/

Als je toch in Copenhagen bent, ga eens langs Gallery Asbråk. DUNNY
SHOW COPENHAGEN. Art meets Culture.

http://www.dunnyshowcph.dk

Het werk van Gary Fernandez van Dgraphix is zeker een kijkje waard.
Mooi werk van een multidisciplinary design studio uit Madrid.

http://www.dgraphix.com

Wie kent ze niet, Antoine et Manuel:

http://www.antoineetmanuel.com/home.php

Voor de mode liefhebbers onder ons:

http://www.gainsburyandwhiting.com/

http://www.showstudio.com

Met vriendelijke
groet,

Mikis Raoul Pattinama

Willen vrouwen geëntertaind worden?

De Nederlandse vrouw leest graag tijdschriften, maar ze moeten niet te veel over het werk gaan. Vrouwen willen namelijk vooral geëntertaind worden. Dat concludeert Nrc.next in een analyse over het einde van Sis. Het maandblad voor de werkende vrouw van Weekbladpers dat na tien nummers ophoudt te bestaan. Het is Sis niet gelukt het gat dat Avanta Magazine (Elsevier) drie jaar geleden bij het ter ziele gaan achterliet, op te vullen. Een betaalde oplage van 11 duizend stuks haalde het blad. Bij Avanta ging op de 20 duizend de stekker eruit
http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/willen-vrouwen-geentertaind-worden/

Friday, July 21, 2006

Blogger Motivations Shifting Towards Expression

Blogger Motivations Shifting Towards Expression

A new report from the Pew Internet & American Life Project details the primary motivations among those who blog and who they are.

Some 77 percent of bloggers are primarily driven by expression, Pew found. More than 40 percent said they never quote sources or other media directly and a scant 34 percent see what they do as journalism. Finally, 54 percent of bloggers are under age 30 and overall we're evenly divided between men and women.

As Reuters correctly notes, the research demonstrates that blogging is moving more mainstream, thanks to the surging interest in social network/blog hybrid sites such as MySpace and LiveJournal (MySpace is an Edelman client).

Regardless of what the research says, even if citizen journalism does not drive the majority of bloggers, those who do "practice" it are certainly influencing the mainstream media in a big way. If the blogopshere doesn't add another citizen journalist, it will always help shape what the mainstream media covers.

Nevertheless, it does have ramifications for PR. This means that the smaller universe of bloggers who do break and/or comment on news will bear the brunt of pitches from the public relations community. The online media is dividing into three strata - the mainstream media, news blogs and expressionist blogs. The first two categories are where the PR community should focus.

design & marketing RSS blogs

http://www.freshcreation.nl/

Leuke inspiratiesite: http://www.freshcreation.nl/

Wednesday, July 19, 2006

Nice Link

Talent from Down Under, needs your concentration:

http://www.drewflaherty.com/

Tuesday, July 18, 2006

XS4ALL lanceert wikisites voor abonnees

AMSTERDAM - In navolging van onder meer de VPRO en uiteraard Wikipedia springt ook XS4ALL in de hype van de wiki's. Abonnees kunnen niet alleen informatie bekijken, maar ook wijzigen en aanvullen.

http://www.nu.nl/news/781616/50/rss/XS4ALL_lanceert_wikisites_voor_abonnees.html

Grote ballen

Hoe krijg je mannen zover hun testikels te controleren op kanker? Misschien een wat gekke vraag, maar gelukkig heeft het Britse bureau Delaney Lund Knox Warren

Monday, July 17, 2006

MARKETING: Infiltreren in blogs / Adformatie.nl scoort best in TvM-onderzoek

Discussies over weblog business modellen en advertising steken regelmatig de kop op. In dat kader is het initiatief PayPerPost noemenswaardig. Bloggers kunnen zich aanmelden op deze site en krijgen vervolgens toegang tot een archief. Daarin staan verzoeken van adverteerders die er de nodige centen voor over hebben als bloggers aandacht besteden aan hun produkt of dienst. Bloggers kunnen de onderwerpen eruit pikken die ze bij hun blog vinden passen en krijgen per plaatsing een vergoeding. Het is twijfelachtig of dit initiatief nu echt het verschil gaat maken qua verdiensten in de blogosfeer. Minder twijfelachtig is dat de ondoorzichtige mix van commercie en redactie de status van blogberichten kan aantasten.
http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/infiltreren-in-blogs/
-----

Bijna de helft van de Nederlandse marketeers, 45 pct, komt nooit op een blog, maar als hij/zij marketingsites én blogs wel bezoekt, dan staat Adformatie.nl bovenaan de lijst van populairste sites. Daarna volgt Marketing.Online van TvM.
http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/adformatienl-scoort-best-in-tvm-onderzoek/

Friday, July 14, 2006

streetart

Dutch Masters
Street Art & Urban Painting
08/07/2006 t/m 08/10/2006

Het GEM nodigt vijftien in Nederland werkende kunstenaars uit voor
Dutch Masters – Street Art & Urban Painting, de eerste museale
tentoonstelling op dit gebied in Nederland.

http://www.gem-online.nl

Canadees ruilt paperclip voor huis

Canadees ruilt paperclip voor huis

MONTREAL - Een 26-jarige Quebeckenaar is erin geslaagd een huis te
verwerven in ruil voor een paperclip, na een serie van veertien
aaneengeschakelde ruiloperaties via internet in net iets minder dan
een jaar.

Op 12 juli 2005 bood Kyle MacDonald op zijn blog een rode paperclip
aan in ruil voor een potlood. Het potlood ruilde hij in voor een
fraai vormgegeven deurknop, die wederom van eigenaar veranderde voor
een oven. Die ruilde hij in voor achtereenvolgens een generator, een
platencontract, een skivakantie, een bestelauto, een namiddag met
zanger Alice Cooper en een rol in de Hollywood-film Donna on Demand.

Die filmrol ruilde hij met de gemeente Kipling voor een huis met twee
verdiepingen, waar MacDonald binnenkort met zijn verloofde gaat
wonen. De gemeente wil de filmrol veilen in het kader van een
promotiecampagne. (ANP)

© Het Parool, 12-07-2006, 08:45 uur

oke geblogged dan.... iPod + Nike

http://www.nike.com/nikeplus/

Wednesday, July 12, 2006

MySpace hit #1 US destination last week, Hitwise

Hitwise is reporting that MySpace was the website most visited by US internet users last week. 

This is the first time that’s happened, the company reports.  Yahoo and Google traditionally lead the pack, but Hitwise’s Bill Tancer points out today that MySpace attained a market share figure of 4.5?f all the US Internet visits for the week ending July 8, 2006.  Though traffic stats are always hard to determine, Hitwise is establishing itself as one of the most authoritative voices on the subject.Recent numbers for MySpace put the service at 75 million plus users, 15 million daily unique logins, 240,000 new users per day, and nearly 30 billion monthly page views - that’s 10,593 page views per second.Perhaps what this means is that for many young people, the social web isn’t a seperate place it’s the web.  Once MySpace teams with a powerful search engine, goes multilingual (if that works) and continues expanding into new verticals like the new Books section - then we’ll see if building on the basic social functions the site is famous for will make it stronger.  Child safety issues, malware - so much remains to be seen.  MySpaceTags: TechCrunch, Web2.0, MySpace   

http://feeds.feedburner.com/~r/Techcrunch/~3/http%3A%2F%2Fwww.techcrunch.com%2F2006%2F07%2F11%2Fmyspace-hit-1-us-destination-last-week-hitwise%2F

Tuesday, July 11, 2006

WOW -> Absolut: the evolutionary musical

Je hoeft niet eens van musicals te houden om de nieuwe campagne voor het Absolut Ruby Red te kunnen waarderen. Het wodkamerk heeft een volledige geanimeerde fantasiewereld geschapen begeleid door feel-good muziek. Op de site van Absolut kan de bezoeker zelf het verloop bepalen van de evolutionaire musical, waarin de rode grapefruit een hoofdrol speelt. Wie niet tevreden is over de afloop begint gewoon opnieuw. De film kan vervolgens worden gedownload naar psp, i-Pod of als wallpaper worden gebruikt. De muziek is door te sturen naar collega’s en vrienden die moeten worden opgevrolijkt. Het idee is bedacht door TBWAChiatDay en de site is gemaakt door het Zweedse bureau Great Works.

http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/absolut-the-musical/

Monday, July 10, 2006

Fifteen Things I Learned on del.icio.us

Regulars here know that I am an avid del.icio.us user. Not only do I file my bookmarks away here, but I scan the site regularly to find new things to blog.

What you might not know is that del.icio.us can tell you a lot about how tech-savvy influencers perceive blogs, brands, Web sites, pop culture icons and more by running URLs through the service. This will tell you a) how many people have saved a particular link and b) how they are labeled by the community through tags.

Some notes: First, you can speed this up by grabbing this bookmarklet and dragging it to your favorites. Use it to check any URL. Second, every URL filed away in del.icio.us has its own RSS feed at the bottom of the page so that you can track the specific link. This is a must for all tech brands. Further, if you're in advertising or PR, be sure to run your campaign microsite URLs/media coverage links through the del.icio.us URL filter. You'll get great data for reports. Last but not least, keep in mind that the del.icio.us community is more tech savvy than most so the more geeky the link, the deeper the data. Also, this feature is sometimes slow to load.

So with that, here's a sample of 15 things I learned from the collective psyche that is del.icio.us. (Yea Seth, more diggbait)

If you find gems, leave them in comments. (UPDATE: Someone added this blog post to del.icio.us so you can track it here.)

Tags: del.icio.us

http://feeds.feedburner.com/MicroPersuasion?m=3671

 

 

Weinig originaliteit van merken op events

De Dance Valley Weekender vindt het komende weekeinde plaats. Dit dansfestijn behoort tot de top van outdoor events in Nederland. De reputatie reikt tot ver over de landsgrenzen. Het is dan ook niet vreemd dat merken zich er graag aan verbinden. Het is wel opmerkelijk dat de meeste merken weinig creatief uit de hoek komen. Vaak vertrouwt men op bereikscommunicatie. Dat is jammer. Een event leent zich nu juist voor een ervaring. De impact daarvan zit´m vaak niet in grootschaligheid maar in originaliteit (zie Haal meer uit muziek events, en Cool Event Hunt). Een stunt die jaarlijks voor veel tumult zorgt op Dance Valley (zie foto) is een serie helikopters die zorgt voor een grote bloemenregen die neerdaalt op de dansende menigte. Deze stunt is jaren geleden bedacht door de organisatie zelf en vooralsnog onovertroffen… Of wordt het dit jaar anders, we wachten af welke merken ons dit jaar gaan verrassen (en teleurstellen).

http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/weinig-originaliteit-van-merken-op-events/

coolio sites

 

Grote foto’s als backgrounds

http://www.artegence.pl/

 

 

foto’s + zoom navigatie ..

http://www.mediacatalyst.com

 

http://www.xrs.pl/

playfull, duidelijk, helder, typhografisch

 

http://www.asterikstudio.com

veel data ..

 

 

http://www.brmethod.com/

erg clean,  simple & transparant

 

 

http://www.crashmedia.com/

3D / 2D view over de projecten

Friday, July 07, 2006

FlipFlop!

<fontfamily><param>Lucida Grande</param>http://www.flipflopflyin.com/</fontfamily>

Does this add motion for Tenson?

design portal

<fontfamily><param>Lucida Grande</param>http://www.designboom.com/eng/</fontfamily>

intressanttt


De bijgaande foto toont een aardig staaltje streetmarketing van koffiemerk Folgers. De putdeksel is omgetoverd in een geurend kopje koffie waar zelfs de damp vanaf komt.

adressen voor RSS

http://www.stylemac.com/

Julia Kaiser - Senior Designer

Eerste post ...

Zo welkom op de blog .. En in het kader van web 2.0 een aantal linken naar interessante artikelen en sites...

Artikelen

What Is Web 2.0
Het artikel van web2.0 van meneer o'reilly himself :>

youniversal branding
branding in scoial environments

Sites

flickr
online fotoboek - fotocommunity

del.icio.us
online bookmarken (Julia weet er alles vanaf)

youtube
online video dagboek ..

mashups
mix van 2.0 services tot een nieuwe api ..
http://www.programmableweb.com/mashups


Volgende keer meer ...