Thursday, October 19, 2006

crossmedia - shotcode - barcode - unique ID's

De vervaging tussen de verschillende media’s, hoe een media de ander kan aanjagen..

Shotcode: met één foto heb web op
Rotterdam, 2 okt. Het concept is simpel. Kom je in een tijdschrift, krant of billboard een shotcode tegen dan maak je met een cameratelefoon een foto van deze cirkelvormige barcode. Vervolgens gaat het mobieltje automatisch naar de bijbehorende website.
http://www.nrc.nl/media/article498834.ece

Pluk.nl een blijvend succes?

Pluk biedt iedereen de mogelijkheid om zich gemakkelijk toegang te verschaffen tot informatie op het internet via de mobiele telefoon. Stel op straat zie je een aanbieding van een last-minute reis met een verwijzing naar meer informatie op internet. Op dat moment kun je niet direct reageren, terwijl je interesse hebt. Door nu simpelweg een zogeheten ‘plukcode’ te sms’en naar 7585 wordt een link naar de informatie over de reis opgeslagen op je persoonlijke plukpagina op internet. Op het moment dat het je uitkomt ga je naar www.pluk.nl en kun je de informatie over de last-minute reis bekijken door te kllikken op de ontvangen link.

http://www.marketingfacts.nl/berichten/20061015_wordt_pluk_een_blijvend_succes/

No comments: