Sunday, September 23, 2007

COME 2 ME - ALGEMEEN

1. The online user is spoiled

He decides where, when and at what time he looks and interacts with online media. When he is bored he will just move on to the next online experience. We will take a closer look at some successful online campaigns and show you how to get the attention of the consumer and how to keep it

2.
VROEGER - WEB 1.0

•Statisch
•Geisoleerde informatie
•Eenzijdige communicatie
§ afzender communiceert, toeschouwer ontvangt
§ weinig interactiviteit

3.
WEB 2.0
•De verschuiving van websites als geïsoleerde informatie eilanden naar open bronnen van informatie en functionaliteit.
•User generated content


4.
VOORBEELDEN
•Linked in – zakelijk
•Hyves – jongeren/ plezier
•Musiqlub – video - online mtv/ tmf
•Flickr
•The PICNIC network now has close to 7000 profiles, and allows you to search for like-minded delegates. Don’t forget to update your own profile. You can choose yourself if you want your contact details to be available to others. Vertel eens welke jullie gebruiken


SOCIAL NETWORKS & NICHES

•Automatisch ontstaan van network & niches door hyperlinking ..
•Nieuwe blogs lezen, naar linken van eigen blogs en reageren op..
•Ontstaan niches.


BROADCASTING VS NARROWCASTING

•Traditionele reclame Broadcast naar iedereeneenzijdingbanners ??
•Nieuwe reclame In de niche – interactief - betrokkenheid


VORMEN PROMOTIE ONLINE

§Redactioneel : persberichten naar offline/ online media
§Commercieel : non spot (alsof redactioneel) , bannering
§Viraal : seeding.. (secret agent)


CONTENT MARKETING

•de content heeft zowel redactionele (editorial) als reclame (advertising) kenmerken heeft.
•De content gaat werken als reclame, het is de content zelf die waarde toevoegt voor de eindgebruiker.




GELOOFWAARDIGHEID

•In de niches heeft de blogger bepaalde geloofwaardigheid bij zijn lezers.
•Lokale krant
•Radiostations met uitzendingen


ONLINE ACTIES - BOOM
•Belangrijk om in het begin meteen een boom te hebben. En die mensen vast te houden, een actie draait maar 10 dagen. Dus in het begin meteen heel veel mensen.
•Goed inplannen promotie, alles in een keer. Vooral crossmediaal offline en online media versterken elkaar
•Dan krijg je als het goed is het Vliegwiel/ sneeuwbal effect

No comments: