Monday, July 17, 2006

MARKETING: Infiltreren in blogs / Adformatie.nl scoort best in TvM-onderzoek

Discussies over weblog business modellen en advertising steken regelmatig de kop op. In dat kader is het initiatief PayPerPost noemenswaardig. Bloggers kunnen zich aanmelden op deze site en krijgen vervolgens toegang tot een archief. Daarin staan verzoeken van adverteerders die er de nodige centen voor over hebben als bloggers aandacht besteden aan hun produkt of dienst. Bloggers kunnen de onderwerpen eruit pikken die ze bij hun blog vinden passen en krijgen per plaatsing een vergoeding. Het is twijfelachtig of dit initiatief nu echt het verschil gaat maken qua verdiensten in de blogosfeer. Minder twijfelachtig is dat de ondoorzichtige mix van commercie en redactie de status van blogberichten kan aantasten.
http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/infiltreren-in-blogs/
-----

Bijna de helft van de Nederlandse marketeers, 45 pct, komt nooit op een blog, maar als hij/zij marketingsites én blogs wel bezoekt, dan staat Adformatie.nl bovenaan de lijst van populairste sites. Daarna volgt Marketing.Online van TvM.
http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/adformatienl-scoort-best-in-tvm-onderzoek/

No comments: