Monday, July 10, 2006

Weinig originaliteit van merken op events

De Dance Valley Weekender vindt het komende weekeinde plaats. Dit dansfestijn behoort tot de top van outdoor events in Nederland. De reputatie reikt tot ver over de landsgrenzen. Het is dan ook niet vreemd dat merken zich er graag aan verbinden. Het is wel opmerkelijk dat de meeste merken weinig creatief uit de hoek komen. Vaak vertrouwt men op bereikscommunicatie. Dat is jammer. Een event leent zich nu juist voor een ervaring. De impact daarvan zit´m vaak niet in grootschaligheid maar in originaliteit (zie Haal meer uit muziek events, en Cool Event Hunt). Een stunt die jaarlijks voor veel tumult zorgt op Dance Valley (zie foto) is een serie helikopters die zorgt voor een grote bloemenregen die neerdaalt op de dansende menigte. Deze stunt is jaren geleden bedacht door de organisatie zelf en vooralsnog onovertroffen… Of wordt het dit jaar anders, we wachten af welke merken ons dit jaar gaan verrassen (en teleurstellen).

http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/weinig-originaliteit-van-merken-op-events/

No comments: